Welkom

Dit blog is tot augustus 2013 bijgehouden door het Krea 'Teja' Team. U vindt hier alle creaties welke het team in de loop der jaren heeft gemaakt.
Vanaf 2015 laten we hier een aantal nieuwe artikelen in ons assortiment zien. We proberen hiervan ook zoveel mogelijk een voorbeeld of filmpje te laten zien.

vrijdag 7 december 2012

CHRISTMAS CANDLES ....

LIEVE KREATEJA-VOLGERS

Vandaag mag ik jullie weer een creatie laten zien.
Ik heb 3 vrij-simpele-dus-snel-klare kerstkadootjes gemaakt.
Deze techniek zijn jullie vast wel eens vaker tegengekomen in blogland.
Stempelen en inkleuren op een tissue.
En dan op een kaars plakken.
Ik heb hiervoor Tilda with banner gebruikt uit de Nativity collectie.
Ingekleurd heb ik met de Copics.
Het kan ook met potloden of inkt , 
maar met de Copics krijg je na het plakken de meeste kleur.

Werkwijze :

stempel met Memento-inkt je afbeelding op een tissue
inkleuren ( let op : tissue zuigt .... dus snel bloeden )


je gebruikt nu verder alleen het buitenste laagje van de tissue
scheur of knip je afbeelding uit ( hoeft niet netjes )
smeer decoupagelijm op de kaars daar waar de afbeelding moet komen
leg de afbeelding erop
smeer er nog een laagje lijm overheen
niet te veel en niet te lang smeren ( gaan de kleuren uitlopen )
laten drogen
ik heb ook nog een extra stempel van een ster gebruikt
werkwijze is hetzelfde
deze hoef je alleen niet in te kleuren

Afwerking :

Als alles goed gedroogd is kun je de kaars gaan versieren.
En mooi inpakken ; dat geeft een stuk leuker weg.
Zo zien die van mij er uit :



Ik heb niet al teveel toegevoegd.
Wat lint en twine.
Ingepakt in transparante folie.
Organza-lint met 2 belletjes.
En klaar zijn de kadootjes.

-
-
-
-

Ik hoop dat ik jullie weer inspiratie heb gegeven.
Denken jullie ook nog aan onze challenge ....
Maak iets moois met de Angel Wings van Thea.
Jullie hebben nog 3 dagen de tijd.

Ik wens jullie een fijne dag !
Tot de volgende kaart.




8 opmerkingen: